Schaderegelingsproces

Het schaderegelingsproces van To The Point Expertise voldoet aan de GBL (Gedragscode Behandeling Letselschade), GOMA (Gedragscode Openheid medische incidenten; betere afwikkeling Medische Aansprakelijkheid) en AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Dit merkt u in de praktijk doordat wij:

GBL/GOMA:

  • Voor elke zaak een helder behandelplan maken, waarin we:
    • Stappen benoemen
    • Termijnen benoemen
    • Heldere communicatie
    • Gelegenheid feedback geven
    • Oplossingen aandragen
  • De letselschade digitaal afhandelen.
    • Betrokkenen kunnen de voortgang in de afwikkeling volgen via diverse digitale platforms
  • Duidelijkheid verschaffen over het verloop van een zaak, doordat we:
    • Regelmatig contact zoeken
    • Actief berichten over de voortgang in behandeling
    • Vragen over voortgang snel beantwoorden
    • Onzekerheden graag wegnemen
    • Actief luisteren naar wensen en feedback
  • Het schadeproces actief en objectief begeleiden, doordat we:
    • Termijnen bewaken
    • Oplossingen aanreiken
    • Tussen partijen in staan
    • Het slachtoffer centraal stellen

AVG:

To The Point Expertise voldoet geheel aan de strengere AVG normen:

  • De Data Protection Impact Assessment (DPIA) is uitgevoerd
  • Er is een vaste interne Functionaris Gegevensbescherming (FG-er) aangesteld
  • We hebben een gegevens verwerkingsregister ingericht
  • We dragen zorg voor een correcte registratie van de persoonsgegevens van alle slachtoffers en overige betrokken partijen in de dossiers
  • Alle medewerkers van TTP Expertise weten hoe omgegaan moet worden met persoonsgegevens van betrokkenen.

To The Point Expertise werkt snel, transparant en staat voor hoge kwaliteit.